Skip to content

Metallica – One

27. marta 2010.

O PESMI

Pesma „One“ je  četvrti singl sa četvrtog studijskog albuma Metalike – „….And Justice For All“.  Istovremeno ovo je i prvi njihov singl koji je ušao u Top 40 hit singlova, dostigavši 35. mesto na Bilbord Hot 100 listi i jedna je od najpopularnijih pesama i danas.

Napisali su je 1987. godine Džejms Hetfild, pevač, gitarista i frontmen benda i bubnjar Lars Urlih, a objavljena je 1989. godine.

U prvih 19 sekundi pesme postoji serija zvučnih efekata, kanonada topova, ratnih dejstava i preletanja helikoptera, preko jasnog zvuka Hetfildove gitare.

Osnovna tema bazirana je na noveli Daltona Trumba „Johnny Got His Gun“ iz 1939. godine. To je priča o vojniku, koji je oskaćen posle napada nemačke artiljerije u Prvom svetskom ratu. Nestale su njegove ruke, noge, oči, usta, uši i nos, ne može da se pomera, govori, vidi ili čuje, ali njegov mozak funkcioniše savršeno, pretvarajući ga u zatvorenika sopstvenog tela. Dugi niz godina bilo je zabranjeno štampanje ove knjige, a Trumbo je sam režirao film snimljen po knjizi 1971. godine, odakle  je i preuzet video za ovu pesmu.

PREVOD PESME

Metallica – One


Ne mogu da se setim ničega

Ne znam da li je ovo san ili java

Duboko u sebi osećam želju da vrištim

Ali me ova užasna tišina sprečava


Sada kada je rat završio samnom

Budim se, ne mogu da vidim

Da gotovo ništa od mene nije ostalo

Sada ništa više nije stvarno, osim bola


Dok zadržavam dah,  želim samo smrt

Probudi me Bože, preklinjem te


Sve izgleda kao da se vraćam u majčinu utrobu

Upumpava mi se život koji moram da osećam

Ali ne mogu da se nadam da ću ga otkriti

Ni da će doći vreme kada ću stvarno živeti


Hrane me kroz cev koja je zabodena u mene

Kao u ratnim romanima

Vezan za mašinu koja me održava u životu

Izbavite me, odsecite taj život od mene


Dok zadržavam dah,  želim samo smrt

Probudi me Bože, preklinjem te

Sada svet više ne postoji i ja sam sam, jedini

Pomozi mi Bože

Dok zadržavam dah,  želim samo smrt

Pomozi mi Bože, preklinjem te


Tama me drži u zatvoru

Sve što vidim je potpuni užas

Ne mogu da živim

Ne mogu da umrem

Zarobljen u sebi

U svome telu kao u zatvorskoj ćeliji


Granata mi je oduzela vid

Oduzela govor

Oduzela sluh

Oduzela mi ruke

Oduzela mi noge

Oduzela mi dušu

I ostavila da u paklu živim

ORIGINALAN TEKST

Metallica – One

I can’t remember anything
Can’t tell if this is true or dream
Deep down inside I feel to scream
This terrible silence stops me

Now that the war is through with me
I’m waking up, I cannot see
That there is not much left of me
Nothing is real but pain now

Hold my breath as I wish for death
Oh please God, wake me

Back in the womb it’s much too real
In pumps life that I must feel
But can’t look forward to reveal
Look to the time when I’ll live

Fed through the tube that sticks in me
Just like a wartime novelty
Tied to machines that make me be
Cut this life off from me

Hold my breath as I wish for death
Oh please God, wake me

Now the world is gone, I’m just one
Oh God help me
Hold my breath as I wish for death
Oh please God, help me

Darkness imprisoning me
All that I see
Absolute horror
I cannot live
I cannot die
Trapped in myself
Body my holding cell

Landmine has taken my sight
Taken my speech
Taken my hearing
Taken my arms
Taken my legs
Taken my soul
Left me with life in hell

VIDEO


One Comment leave one →
  1. Milan permalink
    2. februara 2011. 22:59

    Moglo je malo slobodnije…Metallica je jako „nezgodna“ za prevod i stoga mislim da u nekim slucajevima treba odstupiti i prevesti u duhu srpskog jezika. U svakom slucaju odlican prevod, samo nijanse koje bih ja malo „ispravio“….

Ostavite odgovor

